Linia 195 początkowo miała świetną prasę. Zapewne ze względu na trasę. Była bezkonkurencyjna, bo jako pierwsza połączyła Ursynów z Nowym Światem. No ale potem się zaczyna prasowe narzekanie.

Rusza nowa linia 195, o czym z radością zawiadamia "Życie Warszawy" z 5 kwietnia 1979
Nowa linia 195. „Życie Warszawy”, 5.04.1979

Na początku jest oficjalny komunikat. MZK wreszcie połączy Ursynów z Placem Zwycięstwa. A więc jest małe zwycięstwo pasażerów domagających się autobusu w kierunku Traktu Królewskiego. Dotychczas namiastką tego było 177, ale ono dojeżdżało tylko do Placu Unii Lubelskiej. Oto, jak pasażerowie się cieszą:

"Express Wieczorny" z z 1 czerwca 1979 chwali MZK za nową linię 195 i świetny tabor ją obsługujący.
Brawo MZK! „Express Wieczorny”, 1.06.1979

Aby żyło się jeszcze lepiej wszystkim, w stanie wojennym MZK wpada na pomysł uruchomienia dwóch linii prowizorycznych: 192-bis i 195-bis. Ta pierwsza nawet pociągnęła kilka lat i była protoplastą dzisiejszego 179. Ta druga zjechała do zajezdni:

"Życie Warszawy" z 8 kwietnia 1982 wytyka marnotrawstwo MZK.
195 bis jeździ puste. „Życie Warszawy”, 8.04.1982

I skoro już narzekamy. Na koniec najgorsze. Ci okropni kierowcy, którzy za nic mają pasażerów czekających lipcową nocą na przystanku przy Herbsta.

Pasażerowie 195 skarżą się "Sztandarowi Młodych" z 28 lipca 1980
MZK ma nas w nosie. „Sztandar Młodych”, 28.07.1980

 

 

Maciej Mazur
Rówieśnik Ursynowa (1977) i autor trzech książek o historii dzielnicy. Zawodowo reporter Faktów TVN i autor programu Ranking Mazura w TVN24.

Skomentujesz? Wiesz może coś więcej? A może autor się pomylił?